Tuesday, March 16, 2010

CINTA SEKUNTUM BUNGA-INTRO

Cerpen ini mengisahkan tentang suka-duka kehidupan pelajar di sebuah sekolah tinggi kerana perbezaan darjat.Watak-watak dalam CINTA SEKUNTUM BUNGA ialah..

AISHAH

Remaja yang tidak pernah mengeluh walaupun hidup dalam kemiskinan.Ayah bekerja sebagai pekerja kilang kayu manakala ibunya sebagai tukang cuci kain.Seorang yang happy go lucky dan tabah.Moto hidupnya HIDUP PENUH SEMANGAT!



AKIM

Seorang remaja yang bongkak.Merupakan ketua kumpulan F4.Merupakan pewaris SIR AHMAD EMPIRE,syarikat elektronik terbesar di Malaysia.Seorang pembuli dan berlagak ketua di Sekolah Tinggi Sir Ahmad kerana dia berasa sekolah itu dia yang punya memandangkan sekolah itu dibina oleh ayahnya.Walaupun sentiasa dikelilingi wanita,namun dia tidak pernah jatuh cinta.


ARIL

Seorang yang jiwang.Ibu bapanya meninggal ketika dia kecil dan kini dia hidup berasama atuknya.Pewaris kepada Azzam Empire.


DAFI

Seorang playboy.Merupakan anak menteri.Seorang yang cool dan relax.Jatuh cinta kepada seorang gadis tapi terlalu takut untuk menyatakan.


KAMAL

Seorang playboy.Anak kepada syarikat penjual tembikar yang terbesar di Malaysia.Hatinya pernah dihancurkan.Tidak percayakan cinta.


So,inilah watak2 utamanya..harap semua berpuas hati..




5 comments:

Bidasari said...

aiseh ingat dafi yg jd kim bum..

Anonymous said...

Bagus2 kita suka semua pelakun2 ni terutama aisyah ciut n Akim.

Azra Wahab said...

oh ya..btw..cerita ni akan postpone jap..akan disambung x lama agi coz mslh terpaksa masuk asrama

Anonymous said...

dah lme tnggu cite nih..

Anonymous said...

ble nak start??xsabar ni